Webinar Icon

Hello! Join us at our exclusive upcoming webinar on cutting-edge

Privileged Access Management for enterprises!

Sign up here

Limited seats

Close Button Image

Danske Heimdal™ Security køber BasicBytes og lancerer AdminPrivilege™

You can find the English version of this announcement here: Heimdal™ Security acquires BasicBytes and launches Thor AdminPrivilege™

I et markedstræk der forsøger, at gøre livet for IT administratorer lettere har Heimdal Security A/S købt BasicBytes IVS. Alle aktier i BasicBytes er nu ejet af Heimdal™ Security, som et led i Heimdal’s langsigtede strategi for at ændre standard for endpoint sikkerhed.Heimdal så et stort potentiale i BasicBytes hurtigt voksende teknologi og sigter på at blive markedsleder i Nordeuropa ved at tilbyde en ny, unik og tankevækkende teknologi til markedet. Heimdal™ har planer om at yderligere udvikle teknologien og vil lancere en ny unik produkt teknologi, der kombinerer endpoint sikkerhed med håndtering af Privilege Rights Management; og arbejder nu på AdminPrivilege™, et nyt produkt til IT administratorer, der snart skal lanceres.

Morten Kjaersgaard, CEO Heimdal Security forklarer:

“I jagten på vores aggressive udvidelse planer for Heimdal Security’s, vil det tidligere BasicBytes produkt (AccessDirector), blive udviklet til AdminPrivilege™. Som et led I købet af AccessDirector teknologien, kommer vi til at udvide produktets egenskaber indenfor håndtering af Adminstrative Rettigheder på desktoppen – samtidigt med at vi kombinerer det med vores eksisterende proaktive og reaktive beskyttelses teknologier. Det bliver en unik og meget avanceret, men samtidig enkel produkt løsning, der i videst muligt omfang kan køre af sig selv og automatisk, hvis man ønsker det.
Vi ønsker at tilbyde en banebrydende ændring i måden IT administratorer håndterer sikkerheds opgaver og lette administrationen af sikkerheden i organisationen.

Samtidigt går vores tilgang særdeles godt hånd i hånd med Center for Cybersikkerheds retningslinjer indenfor privilegerede brugerkonti.

Vores strategi for at lave avanceret endpoint sikkerhed enkelt og vores ambition om, at udvide vores portefølje, gjorde det klart for os, at BasicBytes passede ind I Heimdal familien. Sammen med AccessDirector overtager Heimdal også følgende produkter som led I købet af BasicBytes: RunAsHandler, Easy Click Assistant and CM Tray Tools.

AdminPrivilege™ produktet forventes klar November 2019 og indtil det lancers vil det eksisterende AccessDirector produkt, stadig være til salg og supporteret.”

Læs mere på www.adminprivilege.com